logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

contact@agerpres.ro
Educatie - Stiinta

(P) Elevii români își subestimează potențialul în cursa globală pentru universitățile de top. Acest test gratuit dezvăluie ce au cu adevărat nevoie.

Image

78% dintre elevi au descoperit pentru prima dată că au șanse reale să fie admiși la universități de top din străinătate.

Pe măsură ce tot mai mulți elevi români vizează universități din top 100 precum Oxford, Harvard, Cambridge, Bocconi, ESADE și University of Amsterdam, un nou instrument dezvoltat de Upgrade Education combate miturile și presupunerile legate de ceea ce este necesar pentru a obține un loc la aceste instituții prestigioase. Rezultatele preliminare ale unui studiu pilot, la care au participat sute de elevi, arată că 78% dintre aceștia își subestimează semnificativ potențialul.

„Drumul către universitățile de top este adesea obturat de concepții greșite”, spune Tinu Bosînceanu, fondatorul Upgrade Education. „Notele nu spun întreaga poveste. Mulți elevi nu realizează că abilități precum leadershipul, gândirea critică și activitățile extracurriculare sunt la fel, dacă nu chiar mai importante ca notele.”

Când Upgrade Education a lansat pentru prima dată testul de admitere în vara acestui an, 410 de elevi români au participat la pilot. Rezultatele au fost neașteptate: 78% dintre elevi au descoperit pentru prima dată că au șanse reale să fie admiși la universități de top din străinătate. Deși mulți aveau un parcurs academic solid, le lipsea înțelegerea a ceea ce universitățile de top prioritizează în procesul de admitere.

Un elev dintr-un liceu public din București a reflectat: „Înainte să dau testul, mă gândeam să aplic la universități de nivel mediu din Europa. Dar rezultatele mi-au arătat că, prin îndrumarea potrivită, aș putea ținti mai sus, la Oxford sau Cambridge.”

Ce au arătat rezultatele testului pilot

Datele din studiul pilot au relevat următoarea distribuție:

  • 78% dintre elevi aveau o bază solidă și potențial să intre la universități din top 100, dar aveau nevoie de îmbunătățiri majore în arii precum gândirea critică, leadership, consolidarea profilului extracurricular și raționamentul matematic și soluționarea problemelor.
  • 17% dintre elevi puteau intra la universitatea țintită din top 100 continuând pregătirea fără suport suplimentar. O parte dintre aceștia au optat să acceseze expertiza mentorilor Upgrade în domeniul admiterii la studii în străinătate pentru a se asigura că-și maximizează șansele de a intra la facultatea dorită.
  • 5% dintre elevi nu aveau șanse să intre la universități din top 100 din lume și au fost respinși, neputând beneficia de pregătire cu mentorii Upgrade Education pentru că aveau șanse minime să fie admiși.

Ce abilități esențiale le lipsesc elevilor români în procesul de admitere la universitățile de top?

Conform testului de admitere, mulți elevi români se confruntă cu lipsuri în câteva domenii critice, esențiale pentru a reuși să fie admiși la universitățile de top:

  • Gândirea critică: O componentă fundamentală pentru structura unui profil academic puternic. Fără această abilitate, elevii nu reușesc să își exprime clar și coerent ideile în eseuri și aplicații, un element central în procesul de admitere.
  • Abilități soft (leadership, networking, comunicare): Aceste competențe sunt vitale pentru interviurile de admitere și pentru a se integra în comunitățile academice. Mulți elevi nu sunt suficient de pregătiți să demonstreze aceste aptitudini la nivelul cerut de universitățile de top.
  • Profil extracurricular: Elevii nu au un CV suficient de bine construit, care să includă realizări semnificative în activități extracurriculare. Toate universitățile de prestigiu cer un CV solid, care să demonstreze implicarea în proiecte și activități relevante.
  • Raționamentul matematic: Chiar și pentru programe unde matematica nu este esențială (cum ar fi dreptul sau psihologia), universitățile internaționale cer adesea rezultate la examene standardizate, precum SAT. Elevii care nu stăpânesc suficient raționamentul matematic întâmpină dificultăți în a atinge scoruri competitive.

Aceste rezultate arată pregătirea inegală a elevilor români pentru admiterea la universitățile de top - chiar și cei cu profiluri academice solide pot să nu aibă încrederea sau strategia necesară pentru a aplica la instituții mai competitive.

Un semnal de alarmă

Pentru mulți dintre acești elevi, testul de admitere a fost o revelație. 40% dintre participanți nu știau că, cu anumite îmbunătățiri - precum rafinarea strategiei de aplicare sau consolidarea abilităților de leadership - ar putea crește semnificativ șansele de admitere la universitățile de top.

„Elevii presupun adesea că notele excelente sunt suficiente, dar testul nostru a arătat că procesul de admitere este mult mai complex,” spune Bosînceanu. „Leadershipul, rezolvarea problemelor și activitățile extracurriculare sunt elemente-cheie pe care universitățile de top le caută, dar mulți elevi nu știu cum să scoată în evidență aceste puncte forte.”

Testul gratuit este acum deschis pentru încă 500 de elevi

După succesul studiului pilot, Upgrade Education oferă acum testul de admitere pentru încă 500 de elevi în acest an. Aceștia se pot înscrie să dea testul cu unul dintre mentorii din program aici: https://upgrade.education/vorbeste-cu-un-mentor/.

Accesul este limitat pentru că abordarea personalizată și adaptată a Upgrade Education presupune că fiecare rezultat este analizat de mentori experimentați, care ajută la crearea unui plan de acțiune individualizat pentru succesul viitor.

„Testul nu este nici o evaluare academică, nici orientare în carieră, ci un instrument care dezvăluie abilitățile reale de care elevii au nevoie pentru a se impune pe scena globală. Le oferă claritate.” explică Bosînceanu. „Pentru mulți dintre ei, acest test este primul moment în care își văd adevărata competitivitate pe scena globală. Le schimbă dramatic parcursul.”

Competiția globală pentru universități este acerbă și crește anual

Concurența pentru locurile la universitățile de elită globale este din ce în ce mai dură. Potrivit datelor din 2023:

  • Universitatea Oxford a primit 23.818 aplicații pentru doar 3.300 de locuri, cu o rată de acceptare de doar 14%.
  • Universitatea Harvard a înregistrat un record de 61.220 de aplicații pentru clasa din 2027, cu o rată de acceptare de 3,41%, cea mai scăzută din istoria sa.
  • Universitatea Cambridge a primit aproape 24.500 de aplicații pentru aproximativ 4.000 de locuri, cu o rată de acceptare de 16%.

Un raport UCAS din 2022 arată o creștere cu 30% a aplicațiilor internaționale în ultimii cinci ani, crescând competiția atât pentru elevii locali, cât și pentru cei internaționali.

În România, un raport UNESCO subliniază o creștere de 25% a numărului de studenți care doresc să studieze în străinătate în ultimul deceniu, majoritatea dintre aceștia vizând universități foarte competitive din Marea Britanie și SUA.

Cum ajută Upgrade Education elevii să își îndeplinească visurile academice?

Upgrade Education are misiunea de a rezolva decalajul dintre educația tradițională și cerințele complexe ale universităților și pieței muncii moderne. Prin cursurile și serviciile sale de mentorat, compania pregătește tinerii atât pentru succes academic, cât și profesional. „Vrem să ne asigurăm că acești elevi nu doar vor excela academic, ci vor dobândi și competențele necesare pentru a se adapta și integra rapid pe piața muncii,” explică Tinu Bosînceanu, fondatorul Upgrade Education.

Fondată în 2017, Upgrade Education a devenit un lider în peisajul educațional din România, deschizând drumul către universitățile de top pentru tinerii români și contribuind la formarea unor cariere de succes.


Alte știri din categorie

Educatie - Stiinta 2024-11-07 11:06:12

Ministrul Ligia Deca s-a întâlnit cu directorul general al Agenţiei pentru Energie Nucleară a OCDE

Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, s-a întâlnit miercuri cu directorul general al Agenţiei pentru Energie Nucleară (NEA) a OCDE, William D. Magwood, IV, cu care a discutat despre importanţa programelor de studii în domeniul ingineriei nucleare şi nevoia de a avea mai mulţi specialişti în acest sector. "Astăzi, am avut plăcerea să-l &

Educatie - Stiinta 2024-11-07 00:00:02

România a dominat podiumul la RoboChallenge 2024; 25 de medalii câştigate

România a înregistrat un rezultat remarcabil, câştigând 25 de medalii, la concursul internaţional RoboChallenge ajuns la ediţia a XV-a, dintre care nouă de aur şi câte opt de argint şi bronz. "La cea de-a treia ediţie a RoboFEST, desfăşurată în acest weekend la Universitatea Naţională de Ştiinţă şi Tehnologie Politehnic

Educatie - Stiinta 2024-11-06 00:00:01

Bihor: Clubul de Robotică al Universităţii din Oradea a câştigat un premiu la competiţia internaţională Robochallenge Bucureşti

Clubul de Robotică al Universităţii din Oradea a participat, în perioada 1-3 noiembrie, la competiţia internaţională Robochallenge Bucureşti - ediţia a XV-a, unde, după trei zile de competiţie intensă, echipa Dark a clubului a obţinut locul trei la proba Humanoid Robot Triatlon, iar echipa Tor s-a clasat pe locul patru la proba Humanoid Sumo.

Educatie - Stiinta 2024-11-05 13:28:24

Misiunea spaţială DropCoal, lansată către Staţia Spaţială Internaţională

Dispozitivul ştiinţific DropCoal, dezvoltat integral în România de către Romanian InSpace Engineering, a fost lansat marţi către Staţia Spaţială Internaţională, informează un comunicat remis AGERPRES. Dispozitivul a fost dezvoltat integral în România de către Romanian InSpace Engineering (RISE), în cadrul unui pro

Educatie - Stiinta 2024-11-02 00:00:01

Timiş: Conferinţa 'Diplomaţia Academică în contextul Alianţelor de Universităţi Europene', la UVT

Şefa Diplomaţiei române, Luminiţa Odobescu, a declarat, joi, la Timişoara, că Ministerul de Externe, împreună cu universităţile din România, îşi propun să se conecteze prin dialog academic cu studenţii care învaţă în spaţiul european şi să dezvolte împreună programe universitare atractive pentru a-i readuce în ţară pe tinerii a

Educatie - Stiinta 2024-11-01 00:00:02

Ligia Deca şi Raluca Turcan au semnat un protocol în vederea susţinerii activităţilor pentru promovarea educaţiei culturale

Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, şi ministrul Culturii, Raluca Turcan, au semnat un protocol de colaborare în vederea susţinerii activităţilor, proiectelor şi iniţiativelor pentru promovarea educaţiei culturale. Printre obiectivele principale ale proiectului se numără: valorizarea patrimoniului cultural naţional şi a formelor de expresie

Educatie - Stiinta 2024-10-29 13:35:11

Cluj: O plantă de peste 60.000 de ani, descoperită de cercetătorii UBB în Carpaţi

Cercetători ai Universităţii "Babeş-Bolyai" (UBB) din Cluj-Napoca au descoperit o plantă care trăieşte de peste 60.000 de ani în Carpaţi, plantă care este una dintre cele mai vechi fiinţe vii de pe Terra. "O echipă internaţională de cercetători a făcut o descoperire uimitoare în Carpaţii Orientali din România: Andryala laevitom

Educatie - Stiinta 2024-10-29 00:00:01

Ligia Deca: Am mărit bursele pentru studenţi

Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, anunţă că a aprobat noul ordin privind bursele studenţilor. ''Burse mai mari pentru studenţi! Am aprobat noul ordin de ministru privind bursele studenţilor. Cuantumul minim al bursei sociale se propune anual de către Comisia Naţională pentru Finanţarea Învăţământului Superior şi trebuie să acopere cheltuieli

Educatie - Stiinta 2024-10-28 14:48:22

Bihor: Clase de elevi din Oradea, invitate într-un concurs creativ pe tema reciclării

Clasele V-VIII ale elevilor orădeni sunt invitate să participe la concursul "Oradea mea - Obiecte de artă din materiale reciclate", un proiect educaţional şi creativ, menit să promoveze responsabilitatea ecologică şi talentul artistic al elevilor, organizat de Asociaţia Rotary Club Insignis Oradea. Potrivit unui comunicat de presă al asociaţiei, este

Educatie - Stiinta 2024-10-25 17:51:34

Iaşi: Ceremonia de aniversare a 164 de ani de la fondarea UAIC, în prezenţa ambasadorului Japoniei

În Aula Magna "Mihai Eminescu" a avut loc, vineri, ceremonia de aniversare a 164 de ani de la fondarea Universităţii "Alexandru Ioan Cuza" din Iaşi (UAIC), în prezenţa ambasadorului Japoniei în România, Katae Takashi. Cu acest prilej, rectorul UAIC, Liviu-George Maha, a declarat jurnaliştilor că în cadrul "

Educatie - Stiinta 2024-10-25 17:42:42

Ministerul Educaţiei: Metodologia pentru prevenirea şi combaterea segregării şcolare în învăţământul preuniversitar - în consultare publică

Ministerul Educaţiei a lansat în consultare publică Metodologia pentru monitorizarea, identificarea, evaluarea, prevenirea şi combaterea segregării şcolare în învăţământul preuniversitar. Potrivit Ministerului Educaţiei, în învăţământul preuniversitar este interzisă segregarea şcolară la toate nivelurile, pe criteriul

Educatie - Stiinta 2024-10-25 15:26:56

Vrancea: Peste 250 de elevi au participat la lansarea campaniei 'O singură dată, poate deveni mereu'

Peste 250 de elevi de gimnaziu şi liceu, zeci de cadre didactice şi părinţi au participat, joi, la lansarea celei de-a treia ediţii a campaniei de prevenire a consumului de substanţe psihoactive "O singură dată, poate deveni mereu", a informat Inspectoratul de Poliţie Judeţean (IPJ) Vrancea. "Analizând evenimentele înregistrate la ni

Educatie - Stiinta 2024-10-24 16:09:11

Mureş: Centru de training GE HealthCare pentru studenţii Facultăţii de Inginerie şi Tehnologia Informaţiei ai UMFST

Facultatea de Inginerie şi Tehnologia Informaţiei din cadrul Universităţii de Medicină, Farmacie, Ştiinţe şi Tehnologie "George Emil Palade" din Târgu Mureş şi divizia General Electric HealthCare România, lider mondial în echipamente de imagistică, ultrasonografie şi soluţii digitale pentru asistenţa medicală, au inaugurat, joi, Centrul de trainin

Educatie - Stiinta 2024-10-24 11:34:40

Braşov: Peste 600 de tineri, invitaţi la Râşnov la Erasmus Generation Summit

Peste 600 de studenţi Erasmus+ vor participa, la Râşnov, în 25 octombrie, la atelierele Erasmus Generation Summit, eveniment organizat de Erasmus Student Network (ESN) România şi Centrul Europe Direct Râşnov, cu sprijinul Şcolii Gimnaziale "Peter Thal" şi al Primăriei oraşului. Or

Subscribe to our mailing list!

We don't spam