Provocarea Limbii și Literaturii Române: examene care pun pe jar atât elevii, cât și părinții
Parcă ieri ai în ochi lacrimile primei zile de școală… ca părinte, emoțiile sunt uriașe, determinate de dorința unui parcurs educațional (mai) centrat pe nevoile actuale ale câmpului muncii, dar și pe dorința ca cel mic să-și exploreze abilitățile fără teama de a fi văzut diferit de profesori și colegi.
Deși sistemul de învățământ a evoluat considerabil de-a lungul deceniilor (în bine, ar spune unii; din rău în mai rău sunt de părere părinții), există încă numeroase provocări cu care se confruntă elevii și care le influențează parcursul, de la clasele primare până la examenul de Bacalaureat.
Una dintre principalele materii de studiu, dar care impune și cele mai multe probleme, este Limba și Literatura Română, materie care se află la baza culturii și identității naționale. Pentru mulți elevi, această disciplină este o adevărată piatră de încercare, în special atunci când se pregătesc pentru examenele importante.
Spre exemplu, admiterea în clasa a V-a (deși nu este un examen național obligatoriu) reprezintă o provocare pentru elevii care aspiră la locuri într-o clasă specială sau într-o școală de elită. Examenul de Evaluare Națională de la finalul clasei a VIII-a reprezintă o altă piatră de încercare pentru elevi deoarece nota determină, în mare parte, viitorul traseu academic.
Iar clasa a XII-a se încheie cu acel ”examen al maturității”, la care proba de Limba și Literatura Română este una dintre cele mai dificile. Pentru majoritatea elevilor, pregătirea pentru acest examen începe cu mult înaintea clasei a XII-a, având în vedere volumul mare de materie care trebuie asimilat.
Din acest motiv, nu puțini sunt părinții care se gândesc de două ori înainte de a da banii pe meditații. Deși își doresc doar ce este mai bun pentru copilul lor, meditațiile nu sunt neapărat ”salvarea”, mai ales când elevii nu dezvoltă o relație bazată pe încredere și nu le place maniera în care le este predată materia.
Ca răspuns la aceste situații, Global Learning a creat cursuri de limba română pentru admiterea în clasa a V-a, pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat care se axează pe învățarea prin joacă și interacțiune, pe integrarea noilor tehnologii și pe ideea că ”nu există răspunsuri greșite câtă vreme încerci”.
Cursuri de pregătire la limba română pentru admiterea în clasa a V-a
Majoritatea profesorilor din învățământul gimnazial își concentrează atenția pe meditațiile destinate pregătirii elevilor pentru examenul de Capacitate, în timp ce învățătorii sunt cei mai familiarizați cu programa de clasa a III-a și a IV-a. Această realitate creează o nevoie acută de a găsi un echilibru între experiența lucrului cu elevii de vârstă mică și cerințele unui profesor de gimnaziu, astfel încât copilul tău să beneficieze de o pregătire completă.
La Global Learning, profesoara Denissa Gabriela Bularda reușește să armonizeze aceste două aspecte, aducând un plus de atractivitate prin metode de predare interactive și ludice. Elevii sunt încurajați să-și consolideze cunoștințele de gramatică și să-și dezvolte abilitățile de comunicare prin activități ce implică citit, ascultat, scris și exprimare orală, transformând astfel procesul de învățare într-o experiență plăcută, pe care nu o consideră deloc plictisitoare.
Cursurile de Limba Română destinate pregătirii pentru admiterea în clasa a V-a sunt organizate astfel încât copiii să-și depășească emoțiile și să facă față cu succes examenului, sporindu-le încrederea în sine și atitudinea față de învățare.
Clasa a VIII-a: un moment de cotitură în viața elevilor
Clasa a VIII-a marchează un (alt) moment de importanță majoră în viața fiecărui copil de 14-15 ani. La finalul acestui ciclu gimnazial ei vor susține primul examen important, care le va deschide calea către un liceu de prestigiu.
De cele mai multe ori, lipsa de interes a elevilor pentru anumite materii poate fi pusă pe seama metodelor de predare neatractive sau a unei relații mai puțin reușite cu profesorul. Tocmai de aceea, tot mai mulți părinți aleg să-și sprijine copiii prin meditații sau cursuri suplimentare de limba română, menite să le ofere sprijin academic și emoțional înainte de examenul de Evaluare Națională.
Cursurile de limba română organizate de Global Learning pentru pregătirea Evaluării Naționale sunt create într-un mod interactiv, care facilitează înțelegerea materiei și aprofundarea noțiunilor deja cunoscute, în timp ce elevii descoperă concepte noi.
Aceste cursuri încep prin a familiariza elevii cu cerințele actualizate ale Evaluării Naționale și metodele adecvate de abordare a acestora. Ele sunt structurate pe bază de exerciții practice și rezolvarea unor modele actuale de subiecte, astfel încât elevii să se obișnuiască cu formatul examenului. Temele acoperite includ prezentarea trăsăturilor unui personaj, realizarea unei opinii argumentate, precum și noțiuni de gramatică și vocabular. De asemenea, elevii vor beneficia de scheme și fișe sintetizate, care îi vor ajuta să înțeleagă și să rețină informațiile esențiale.
Pe lângă pregătirea teoretică, copiii vor învăța și cum să abordeze cerințele noi ale examenului, cum ar fi conceptele de Valoare Culturală și de Valoare Morală și redactarea corectă a unui rezumat. Aceste cursuri nu doar că îi pregătesc pentru examen, dar îi și învață să aplice conceptele literare în mod practic.
Bacalaureatul: un examen de maturitate și curaj
Bacalaureatul este un test de maturitate, un moment în care tinerii sunt provocați să-și demonstreze cunoștințele academice acumulate, să-și dovedească curajul, determinarea și abilitatea de a face față provocărilor vieții. Pe de o parte, elevii sunt entuziasmați să încheie un capitol important al vieții și să înceapă un nou drum; pe de altă parte, presiunea succesului, teama de necunoscut și așteptările familiilor și societății în general adaugă un nivel suplimentar de anxietate.
Bacalaureatul nu testează doar cunoștințele academice, ci mai ales maturitatea emoțională a elevilor. Aceștia sunt nevoiți să-și gestioneze eficient timpul, să își controleze emoțiile în momentele de stres și să ia decizii importante pentru viitorul lor. De asemenea, examenul le oferă o oportunitate unică de a se autoevalua, reflectând asupra propriilor valori, aspirații și identitate.
Denissa Gabriela Bularda, un profesor pasionat cu aproape 25 de ani de experiență, a dezvoltat o metodă de predare revoluționară, bazată pe folosirea schemelor și a structurilor vizuale, ce facilitează înțelegerea aprofundată a materiei și memorarea.
Învățarea schematică, cu accent pe organizarea vizuală și structurată a informațiilor, aduce beneficii majore atât elevilor, cât și profesorilor. Simplificarea conceptelor complexe prin vizualizarea informațiilor permite elevilor să înțeleagă mai ușor relațiile dintre concepte și să construiască cunoștințe solide.
De asemenea, învățarea schematică sprijină și memoria pe termen lung, facilitând reținerea și recuperarea informațiilor esențiale. Prin diagrame, grafice și hărți conceptuale, elevii vor reține informațiile mai ușor și accesa oricând au nevoie. Această metodă încurajează și gândirea critică și creativitatea, oferind elevilor un cadru pentru a face conexiuni logice și a gândi în profunzime la subiectul de studiu.
Învățarea schematică este deosebit de utilă în perioadele de revizuire și recapitulare - elevilor pot să acceseze rapid informațiile-cheie înainte de examene, o abordare mult mai eficientă decât parcurgerea repetată a textului.
Digital Metrics
Alte știri din categorie
Roxana Mînzatu, propusă pentru funcţia de comisar european, va fi audiată marţi în Parlament
Roxana Mînzatu, propusă pentru funcţia de comisar european din partea României, va fi audiată marţi în Parlament, la comisiile de specialitate. Luni, şeful Cancelariei prim-ministrului, Mihai Ghigiu, a informat Birourile permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului cu privire la nominalizarea pentru funcţia de comisar european din
Ministrul Intotero: Un proiect de lege privind participarea copiilor şi tinerilor la procesul decizional, pe agenda Camerei
Ministrul Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse, Natalia Intotero, a anunţat marţi, la Hunedoara, că pe agenda Camerei Deputaţilor se află un proiect de lege prin care copiii şi tinerii vor putea lua parte la procesul decizional în implementarea proiectelor care îi vizează, derulate de autorităţile locale sau centrale.
''Cartierul pentru Justiţie'', pe agenda discuţiilor dintre vicepreşedintele Senatului Robert Cazanciuc şi o delegaţie a Băncii Mondiale
Vicepreşedintele Senatului Robert Cazanciuc s-a întâlnit, miercuri, cu o delegaţie a Băncii Mondiale, condusă de Anshula Kant, Managing Director şi CFO al Grupului Băncii Mondiale, şi de Yasser El-Gammal, noul Country Manager al Băncii Mondiale pentru România, discuţiile axându-se pe progresul şi perspectivele proiectului "Cartierul pentr
Parlament/ Şedinţă de plen pentru numirea unor noi membri la BNR, CNA şi ASF
Plenul Parlamentului se reuneşte, marţi, pentru numirea unor noi membri în Consiliul de administraţie al Băncii Naţionale a României, în Consiliul Naţional al Audiovizualului şi în Consiliul Autorităţii de Supraveghere Financiară. Şedinţa este programată să înceapă la ora 15,00. Înainte de ple
Sibiu: Deputaţii români Ovidiu Ganţ şi Silviu Vexler - decoraţi de Papa Francisc cu Ordinul 'Pius al IX - lea'
Papa Francisc a decorat doi deputaţi români, pe Ovidiu Ganţ şi Silviu Vexler, ambii din partea minorităţilor naţionale, cu Ordinul "Pius al IX-lea" (Ordine Piano) în grad de cavaler, "pentru merite deosebite pentru Sfântul Scaun", a anunţat Forumul Democrat al Germanilor din România (FDGR), printr-un comunicat de presă.
Deputaţii au aprobat majorarea cotei de participare a României la FMI
Deputaţii au aprobat, marţi, în plen, cu 235 de voturi "pentru" şi 33 de voturi "contra", un proiect de lege care are ca obiect de reglementare acceptarea majorării cotei de participare a României la Fondul Monetar Internaţional. Potrivit proiectului, cota de participare a României la FMI va creşte de la 1.811,4 milioane D
Evolutia cererii pentru termopane in Bucuresti si impactul asupra eficientei energetice
Bucurestiul, capitala Romaniei, este un oras in continua dezvoltare, iar odata cu cresterea numarului de locuinte si reabilitari de cladiri, cererea pentru termopane a cunoscut o ascensiune semnif
Proiect USR: Măsuri de sprijin pentru victimele abuzurilor sexuale în universităţi; sesizările şi sub protecţia anonimatului
Parlamentarii USR Simona Spătaru, Filip Havârneanu şi Andrei Miftode au depus, luni, un proiect de lege care prevede măsuri de sprijin pentru victimele abuzurilor sexuale din spaţiul universitar şi obligaţia Guvernului şi a instituţiilor de învăţământ superior să reglementeze în codurile de etică posibilitatea trimiterii de sesizări sub protec